سامانه تبلیغاتی عمده فروشی یارِتیم

راه اندازی ابزار فروشی

وبلاگ

9 بهمن 1402 1490 بازدید
سامانه تبلیغاتی عمده فروشی یارِتیم

راه اندازی ابزار فروشی

در این مقاله از سایت یارتیم می خواهیم راه اندازی مغازه ابزار فروشی را از ابتدا تا پایان در مسیری مشخص تحت عناوین برنامه ریزی، سرمایه مورد نیاز، سوددهی و مشکلات پیش رو برای این شغل مورد بررسی قرار دهیم برای مشاوره تاسیس مغازه ابزار فروشی با ما در ارتباط باشید.

ابزار آلات به عنوان یکی از کالاهای مهم و ضروری شناخته می شود و با توجه به همین مسئله اگر به فکر شروع و استارت زدن یک کسب و کار پر سود و کاربردی هستید و این سوال توی ذهنتونه که ابزار فروشی شغل خوبیه یا نه در کل می تونیم بگیم راه اندازی ابزار فروشی ایده بسیار خوبی است ولی سختیهایی نیز دارد که با خوندن این مقاله بهتر با زیر و بمش آشنا می شوید.

اگر شما قصد راه اندازی ابزار فروشی را دارید می توانید از راهنمایی های سایت ما استفاده کنید و تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید. این راهنمایی ها شامل مواردی مانند اطلاعات بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و بحث مالی می باشد. قبل از طی کردن مراحل پیشنهادی باید با انواع ابزار و نحوه عملکرد آن ها بطور کامل آشنا شوید تا در صورت نیاز مردم، آنها را راهنمایی نمائید.

راه اندازی مغازه ابزار فروشی می تواند یک اتفاق مهم و ویژه باشد، راه اندازی فروشگاه ابزار به دلیل سر و کار داشتن با عموم مردم و همچنین تنوع موجود در ابزارها و اینکه ابزارهای گوناگون و بعضا زیبا و خارق العاده برخورد می کنیم، بسیار لذت بخش و جالب است. در عمل اسم فروشگاه شما ابزار فروشی است ولی شما می توانید تنوع محصول زیادی از جمله انواع پیچ و مهره و چسب را نیز به فروش برسانید.

در آغاز یک سرمایه معقول جمع کنید اطلاعات لازم را جمع آوری کنید از تجربیات دیگران حداکثر استفاده را ببرید و سپس اقدام به شروع کار و خرید عمده ابزار و … نمائید.

در ابتدا هرقدر بتوانید محصولات خود را متنوع تر انتخاب کنید و دامنه وسیعی از محصولات را در فروشگاه خود داشته باشید به نحوی که هیچ مشتری از مغازه شما دست خالی بیرون نرود و هر محصولی که مرتبط با ابزار و چسب و پیچ و مهره باشد را اگر بتوانید قرار دهید فروش و مشتریان شما به مرور افزایش خواهد یافت. پس سعی کنید تنوع را بالا ببرید و در ابتدا از هر محصولی تعداد حداقلی موجود داشته باشید تا بازار فروش آن محصول را برآورد کنید و بعدا در صورت نیاز اقدام به خرید با تعداد بیشتر کنید. این نکته کلیدی در شروع حرفه و کسب و کار ابزار فروشی است

در ادامه مراحلی را که باید برای شروع یک کسب و کار موفق در زمینه ابزار دنبال کنید را بیان کرده ایم. سوالی که همیشه برای هر شغلی مطرح می شود برای شغل ابزار فروشی نیز مهم است که سود ابزار فروشی چند درصد است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

 

گام اول: یک برنامه تجاری مدون و دقیق داشته باشید

برای راه اندازی مغازه ابزار فروشی همانند سایر مشاغل نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارید. هر فروشگاهی می بایست یک برنامه ریزی دقیق داشته باشد و این هنگام شروع فعالیت بسیار ضروری است. این برنامه ریزی ها شامل مسائل مالی، فروش و بازاریابی می شود که باید وقت کافی برای آن در نظر بگیرید و برنامه مدون و دقیقی از قبل داشته باشید.

قیمت های فروشگاه های عمده فروشی ابزار مختلف را بررسی و مقایسه و پائین ترین قیمت ابزار را پیدا کنید. بسیار مهم است که برای کالا و مواردی که مزیت رقابتی دارند هزینه کنید. قبل از هر چیز باید مقدار سرمایه لازم برای مغازه ابزار فروشی و لیست اجناس و کالای مورد نیاز در مغازه خود را همراه با قیمت آنها بر روی یک کاغذ یادداشت نمائید تا هدف و برنامه مشخصی داشته باشید.

جهت اطمینان از پیدا کردن محصولات اصل و فروشنده های معتبر می توانید از اینترنت استفاده نمائید تا فروشگاه های معتبر و حقیقی را پیدا کنید و سابقه آنها را مطالعه نمائید. فروشگاه های معتبر و مطمئن که خوش نام و معروف هستند و بهترین قیمت ها را پیشنهاد می دهند، بهترین انتخاب هستند

مشاهده  از کجا اکسسوری عمده بخرم؟

مباحثی که باید در نظر داشته باشید و برای آن برنامه ریزی کنید می تواند شامل موارد زیر باشد:

۱چه مقدار سرمایه برای شروع کار ابزار فروشی نیاز است؟

سرمایه در این کار حداقل و حداکثری ندارد و شما اگر تصمیم شروع کار را دارید با هر سرمایه حداقلی نیز می توانید با وسعت اندک کار خود را شروع کنید ولی هرچقدر تنوع بالاتر و تعداد کمتر از هر قلم جنس برای شروع کار مناسب تر است. در اینجا می توان به سوال اینکه سود ابزار فروشی چند درصد است نیز پاسخ دهیم. در صورتی که شما ابزار آلات را به صورت عمده خریداری کنید برای فروش خرده ۳۰ درصد حاشیه سود در عمده ابزارآلات حاشیه مناسبی است و البته این حاشیه برای ابزارآلات با قیمت متوسط هستند و ابزارآلات گران قیمت مثل ابزار برقی و بادی حاشیه سود کمتر و موارد خرده ریزه مثل پیچ تا چندین درصد نیز فروش خرده آنها سود دارد. پس حتما مواردی مثل پیچ یا ابزارهای ارزان را نیز در برنامه خرید خود داشته باشید

 

۲بازده سرمایه گذاری شما چقدر خواهد بود؟ سود پیش بینی شده برای کوتاه مدت چقدر است؟

همانطور که در بالا نیز گفته شد سود ابزار فروشی از سی درصد تا چندین درصد می تواند باشد اما این نکته را باید در نظر بگیرید که مهم تر از سود فروش بالای شما هست و خواب سرمایه شما نباید زیاد باشد پس بهتر این هست که حاشیه سود معقول و مناسب و با توجه به وضعیت مالیات داشته باشید و فروش بالا

۳محصولات پر فروش و مورد اقبال عموم چه چیزهایی هستند؟

مشتریان شما موفقیت شما را تضمین می کنند. اطمینان حاصل کنید که برای ارائه بهترین خدمات برای رفع نیازهای مشتری هایتان برنامه ریزی کرده اید. در ابندا با توجه به منطقه ای که در آن مغازه را تاسیس کرده اید و عموم نیاز آن منطقه اجناس را فراهم کنید . مثلا شاید شما در یک منطقه صنعتی که مربوط به کار سنگ هستند مغازه دارید پس باید برای شروع موارد مورد نیاز شغل مربوط به سنگ را فراهم کنید و سپس به تکمیل سایر محصولات خود اقدام کنید و یک مغازه کامل باشید که تمام نیازهای مشتری های خود را تامین کنید.

گام دوم: انتخاب اسم مناسب

سعی کنید اسمی را برای فروشگاه ابزار خود انتخاب کنید که سریع با شما ارتباط برقرار کنند و همچنین یک نام خاص و آسان باشد. نام فروشگاه شما باید مشخص کننده نوع محصولی باشد که قصد فروش آن را دارید. به عنوان مثال اگر از نام خودتان برای فروشگاه استفاده کنید افراد نمی دانند که شما چه کالاهایی را به فروش می رسانید. به عنوان مثال به جای استفاده از نام فروشگاه آسمان از نام فروشگاه ابزار آسمان استفاده کنید.

گام سوم: انتخاب موقعیت مناسب برای فروشگاه

یکی از موارد بسیار مهم برای راه اندازی ابزار فروشی بررسی موقعیت محل فروشگاه است. برای انتخاب مکان فروشگاه وقت زیادی در نظر بگیرید و یک مکان مناسب را با توجه به مقدار سرمایه ای که دارید اجاره و یا خرید کنید.

برای انتخاب مغازه حتما به وضعیت اقتصادی افراد آن محل توجه کنید و سطح مالی آنها را در نظر بگیرید. برای انتخاب مکان مناسب به نکات زیر توجه کنید.

۱- حتی المقدور محلی را انتخاب کنید که به کارخانجات، کارگاه ها و شرکت های تولیدی نزدیک باشد.

۲- مکان های پر رفت و آمد و شلوغ را انتخاب کنید.

۳- محلی را در نظر بگیرید که وضعیت درآمد افراد آن محل، متوسط رو به بالا باشد.

بهترین راه پیدا کردن مغازه در قسمتی از شهر است که اکثر ابزار فروشی ها قرار دارند تا مردم به راحتی بتوانند شما را پیدا کنند.

مشاهده  🌟 فروش عمده پوشاک مردانه و زنانه: 7 استراتژی‌ موفقیت

گام چهارم: دریافت جواز کسب

تاسیس ابزار فروشی همانند سایر مشاغل نیاز به دریافت مجوزهای لازم دارد. برای اطلاع از روند دریافت این مجوزها می توانید از افرادی که کسب و کار مشابه دارند و یا با استفاده از جست و جو در اینترنت اطلاعات لازم را پیدا کنید و سپس با مراجعه به مراکز اداری مربوطه و همچنین اتحادیه ابزار در شهر خود مجوزهای مورد نیاز را دریافت کنید. که در حال حاضر به صورت اینترنتی و از طریق سایت mojavez.ir  قابل اقدام است.

گام پنجم: خرید اجناس و تجهیزات مورد نیاز برای مغازه

خرید اجناس، یکی از مهمترین مراحل برای راه اندازی ابزار فروشی است. برای رسیدن به کسب موفقیت بیشتر و افزایش میزان سود باید فروشگاه هایی را پیدا کنید که ابزارآلات مورد نیاز شما را به صورت عمده و ارزان قیمت به فروش برساند. برای شروع کار این جمله را به خاطر داشته باشید تعداد کم تنوع بالاتا پس از آشنایی با ابزارآلات و میزان پر فروش بودن و کم فروش بودن و کیفیت آن ها خریدهای بعدی را انجام دهید. در خرید چسب ها دقت لازم را داشته باشید چرا که تاریخ مصرف دارند و در صورت عدم فروش ضرر برای شما خواهد بود. ابزار برقی و صنعتی برای شروع حاشیه سود مناسبی ندارند و فقط در حد یکی دو قلم از موارد مر کاربرد را در مغازه داشته باشید و آن هم در طرح های فروش و با کمترین قیمت خریداری کنید . این اجناس معمولا سود تورمی مناسبی خواهند داشت.

سعی کنید در ابتدای کار، ابزار و کالاهای ضروری و برندهای ارزان و با کیفیت را خرید کنید. از ضروری ترین ابزار می توان به آچار، آچار فرانسه، پیچ گوشتی، انبردست، دم باریک، سیم چین، دریل، اره، سنگ فرز، پیچ گوشتی شارژی، چکش، متر، مته، صفحه برش و انواع مختلف چسب و پیچ و مهره اشاره کرد.

با جست و جو در اینترنت و مقایسه قیمت های ابزار مختلف و همچنین مراجعه به عمده فروشی های موجود در شهر خود می توانید فروشگاه های ارزان قیمت را پیدا کرده و کالاهای مورد نظرتان را خرید کنید. یکی دیگر از موارد مهم توجه به دکوراسیون مغازه ابزار فروشی است بدین صورت که باید از المان ها و نماد های ابزار که برای عموم افراد آشناست مانند انبردست یا پیچ گوشتی در دکوراسیون مغازه استفاده کنید و سعی کنید که از رنگ های غالبی که در ابزارها وجود دارد برای تزئین مغازه استفاده شود مانند ترکیب رنگ قرمز و مشکی یا نارنجی و طوسی و از این قبیل رنگ ها که در ابزارها به وفور وجود دارد چیدمان مغازه ابزارفروشی نیز در جذب مشتری بسیار موثر است سعی کنید چیدمان مغازه ابزارفروشی خود را به نحوی انجام دهید که ابزارهای با قیمت مناسب در اولویت دید مشتری باشند و البته ابزارهای عامه پسند که به کار عموم بیاید با چیدمان مغازه ابزار فروشی به نحوی که توجه مشتری به تنوع و البته جذابیت ابزارهای شما جلب شود مطمئنا بازخورد خوبی خواهید گرفت .

دقت کنید که در ویترین ابزار فروشی ابزارهای عمومی و تاپ را قرار دهید تا به دید عموم مردم جالب و زیبا به نظر برسد و توجه آنها را جلب کند. در صورتی که در محلی قرار دارید که در محدوده صنف خاصی هستید سعی کنید ابزارهای متناسب با آن صنف را در ویترین ابزار فروشی خود قرار دهید. تا جایی که امکان دارد تنوع محصولات ویترین خود را افزایش دهید و سایز و مارک های مختلفی را در ویترین قرا دهید و حداکثر استفاده را از ویترین و چیدمان مغازه ابزار فروشی خود ببرید.

در یک مغازه ابزارآلات وجود چند مدل چسب از قبیل چسب ۱۲۳، چسب آکواریوم، چسب حرارتی، چسب برق و سایر انواع چسب ها نیز می تواند ایده خوبی باشد و باعث شود که مشتری های بیشتری داشته باشید.

درآمد ماهیانه ابزار فروشی و درصد سود ابزار فروشی

در مابین گام های راه اندازی ابزار فروشی جا دارد به این نکته اشاره کنیم که درآمد ماهیانه ابزار فروشی یا به عبارتی درصد سود ابزار فروشی چقدر است که سوال اکثر کسانی است که قصد تاسیس ابزار فروشی دارند. باید به این نکته اشاره کرد که درآمد ماهیانه ابزار فروشی بستگی به میزان سرمایه اولیه شما دارد و البته به موقعیت مکانی و میزان فروش شما بستگی دارد که شما می توانید با کسر هزینه ها و فرض میانگین فروش خالص ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان ۱۵ الی ۲۰ درصد سود خالص نصیب شما می کند که البته هدف گذاری در این روزها باید فروش بالاتر باشد. بعضی از کالاها با قیمت ارزان مثل خرید پیچ به صورت کیلویی یا عمده و کارتنی  و دانه ای بفروشید ممکن است تا ۱۰۰ درصد یا بیشتر هم برای شما سود داشته باشد ولی لوازم برقی که عمدتا شرکتی و گارانتی دار هستند که اصلا برای شروع کار توصیه نمی شود گاهی یکی تا دو درصد برای شما سود خواهد داشت. با این اوصاف مجموعا میانگین با کاهش هزینه ها ۱۵ تا ۲۰ درصد از فروش شما سود شما خواهد بود که سود مناسب و معقولی است. جدای از درصد سود ابزار فروشی شما باید فقط تمرکز روی فروش بالا داشته باشید و برای ابتدای شروع کار خود با درصد سود کمتری مشتریان را برای خود جذب کنید و فروش خود را بالا ببرید.

 

 

خرید اینترنتی ابزار

یکی از راه های آشنایی با ابزارآلات و تاکین کالاها با کمترین قیمت برای مغازه شما جست و جو در اینترنت و مشاهده و خرید محصولات متنوع در فروشگاه های اینترنتی است که هم تنوع قیمتی بالایی دارد و هم رقابت زیادی وجود دارد و این امر باعث می شود بهترین قیمت ها را پیدا کنید.

گام ششم: تبلیغات و بازاریابی

مهمترین گام و حرکت پس از راه اندازی ابزار فروشی، تبلیغات و پیام رسانی جهت آشنا شدن مردم با فروشگاه شما و جذب آن هاست.

یکی از روش های تبلیغات فضای مجازی است. با راه اندازی شبکه هایی نظیر تلگرام، اینستاگرام و … و چاپ تراکت و پخش آن در شهر علی الخصوص در کارخانجات، کارگاه ها و شرکت های تولیدی می توانید فروشگاه خود را به دیگران معرفی نمائید.

با توجه به فراگیر شدن شبکه های مجازی در بین مردم با ایجاد یک صفحه اختصاصی برای فروشگاه ابزار خود و نشر محصولات خود در آن و افزایش دادن تعداد فالورهای خود می توانید نظر بسیار زیادی را به خود جلب نمائید.

مشکلات راه اندازی ابزار فروشی

در انتها باید از مشکلات ابزار فروشی نیز آگاه باشید تا با مواجه با مشکلات تاسیس ابزار فروشی بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید. هر شغلی مشکلات و سختیهای خود را دارد مخصوصا در ابتدای کار . مشکلات ابزار فروشی هم به همان شکل است پس شما باید در ابتدا کار را با برنامه ریزی شروع و با پشتکار ادامه داده و نا امید شوید و سرمایه خود را مدیریت کنید تا کار به روال بیفتد و در این شغل مشکل اصلی تامین تمام نیازهای خریداران است که این امر نیز با کار به صورت مداوم در چندین سال مغازه شما را به یک فروشگاهی میکند که مشتری از آن دست خالی خارج نشود. همینطور کنترل قیمتها با توجه به نوسانات قیمت دلار که مستقیما روی قیمت ابزارآلات تاثیر می گذارد از جمله مشکلات اصلی این شغل است. همچنین در این بازار رقابت بسیار سخت و جدی است و تعداد کسانی که از قدیم و جدید وارد این شغل شده اند بسیار زیاد شده ولی تعامل و همکاری با سایر همکاران و ایجاد رقابت سالم می تواند شما را رو به پیشرفت ببرد

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *