سامانه تبلیغاتی عمده فروشی یارِتیم
سامانه تبلیغاتی عمده فروشی یارِتیم
بورس لوازم آرایشی بهداشتی در تهران کجاست؟
بورس لوازم آرایشی بهداشتی در تهران کجاست؟

بورس لوازم آرایشی بهداشتی در تهران کجاست؟

بورس لوازم آرایشی بهداشتی در تهران کجاست؟ سوالی که اکثر فروشندگان خرد و کلان با آن رو به رو می شوند که در این مقاله از سایت یارتیم قصد داریم بصورت کامل آن را توضیح و شرح دهیم. بسیاری از افراد کوچه مروی را با شکلات‌ها و خوراکی‌های خارجی، لوازم خرازی، لوازم آرایشی و فلافل‌های خوش طعم آن می‌شناسند. گفته می‌شود که این راسته از بازار تهران در گذشته محل تجارت ایرانی‌هایی بوده است که به عراق مهاجرت نموده و سپس به ایران بازگشته‌اند. دلیل حال و هوای عربی این کوچه و وجود فلافلی‌ها در آن نشانگر همین موضوع است.

علاوه بر موارد گفته‌شده، اجناس آنتیک و عتیقه هم در برخی از مغازه‌های کوچه مروی داد و ستد می‌شود. این کوچه دارای ساختار و معماری تاریخی است و مکان‌های دیدنی معروفی مانند مدرسه مروی، عمارت شمس العماره، سرای روشن و … در آن احداث شده است. اگر تا به حال از این کوچه از بازار تهران بازدید نکرده‌اید؛ ما شما را به این کوچه قدیمی تهران می‌بریم و شما را با اجناس و محصولات موجود در آن آشنا می‌کنیم.

تاریخچه کوچه مروی

در زمان پادشاهی فتحعلی خان قاجار، ازبک‌ها به شهر مرو در خراسان حمله کردند و حاکم این شهر با نام محمد حسین مروی به تهران پناه آورد. فتحعلی خان از او استقبال کرد و او در خیابان ناصر‌خسروی امروزی ویلایی در میان یک باغ سرسبز و پهناور برای خود ساخته و در آن ساکن شد. او بعد از مدتی چندین بنای ارزشمند دیگر مانند مسجد، مدرسه و … نیز در این محله ساخت و این محله را آباد کرد.

بعدها به پاس زحمات محمد حسین مروی نام این کوچه را کوچه مروی نهادند. بعدها با ساخت شمس‌العماره در زمان ناصرالدین شاه و گسترش کاخ گلستان و ساخت بناها و خیابان‌هایی در اطراف آن، این محله ارزش بیشتری یافت.

 

محصولات و اصناف موجود در کوچه مروی تهران

از ابتدای ورود به این کوچه مغازه‌ها و اصناف مختلفی را خواهید دید که در این قسمت به آن‌ها اشاره شده است:

مشاهده  4 روش فروش عمده کالا ها در اینترنت

شکلات و مواد غذایی خارجی

از دیگر مغازه‌های پر طرفدار در این قسمت از بازار تهران که در سمت چپ کوچه ردیف شده‌اند؛ شکلات فروشی‌هایی است که در آن‌ها انواع مواد غذایی مانند انواع بیسکویت، قهوه، نسکافه، کافی میکس، نوتلا، انواع شکلات خارجی، برندهای معروف کاکائو، انواع چای خوش طعم و عطر، کره بادام زمینی، انرژی بار و پرونتئین بار خارجی، سس، شیر عسل و بسیاری از خوراکی‌های خوشمزه خارجی دیگر در معرض فروش قرار گرفته است.

اولین فلافل فروشی تهران در کوچه مروی

اولین فلافلی شهر تهران معروف به فلافل مروی در ابتدای کوچه مروی قرار گرفته است که سال‌هاست در این مکان فعال بوده و انواع ساندویچ فلافل را به کسبه و مردمی که در حال گذر از این محله هستند ارائه نموده است. اگر گذرتان به این محله افتاد، حتما از فلافل‌های مروی نوش جان کنید. علاوه بر آن کمی جلوتر هم تعدادی مغازه فلافل فروشی این کوچه را به بورس فلافل بازار تهران تبدیل نموده است که برای افرادی که علاقه زیادی به این غذای جنوبی دارند، محل مناسبی است.

 

کوچه مروی؛ بورس لوازم آرایشی بهداشتی

همین‌طور که به مسیر خود ادامه می‌دهیم، در سمت راست کوچه تعداد زیادی مغازه‌های لوازم آرایشی را می‌بینیم که محصولات متنوعی را در این زمینه با قیمت مناسب عرضه می‌کنند.

امکان ندارد که برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به این بازار رفته و دست خالی برگردید؛

از انواع ضد‌آفتاب، ماسک‌مو، ماسک‌صورت، محصولات مراقبتی پوست و مو، انواع شوینده صورت، مواد کراتینه مو، کرم پودر، سایه، رژ لب، پنکیک، رنگ مو و رنگ ابرو، اسپری خوشبو کننده، دئودورانت، بادی اسپلش، تونر گرفته تا ست لوازم آرایش عروس و داماد، لوازم آرایشی برقی مانند سشوار، اتو مو، بابلیس، موزر، لوازم کاشت ناخن، انواع برس، لوازم کراتینه مو، عطر و ادکلن، اکستنشن مو، کلاه گیس و پوستیژ و بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی دیگر همه و همه در این بازار یافت می‌شود

بورس لوازم آرایشی بهداشتی در تهران کجاست؟
بورس لوازم آرایشی بهداشتی در تهران کجاست؟

مروی با منوچهری چه تفاوتی دارد؟

خیابان منوچهری در تهران هم بورس لوازم آرایشی به شمار می‌رود و شاید برای برخی از شما این سؤال پیش بیاید که مروی با منوچهری چه تفاوتی دارد؟

تفاوت اصلی این بازار با منوچهری در فروش لوازم آرایشی در میزان تنوع و نوع برندهای موجود است. در کوچه مروی انواع و اقسام برندهای خوب لوازم آرایشی دیده می‌شود؛ اما مزیت منوچهری نسبت به آن تنوع بالاتر لوازم آرایشی است. این نکته را هم باید یادآور شویم که محصولات موجود در این کوچه مانند سایر فروشگاه‌ها، شامل لوازم آرایشی اصل، لوازم آرایشی های‌کپی و محصولات فیک است و لازم است که شما در حین خرید مراقب این موضوع باشید. بهتر است روش‌های تشخیص لوازم آرایشی اصل از فیک را بیاموزید و بعد از آن به خرید آن‌ها بپردازید.

مشاهده  ۸ راه تشخیص خوشبو کننده ایفل اصل از تقلبی

 

لوازم خرازی و ملزومات لباس عروس

از دیگر فروشگاه‌هایی که در کوچه مروی بازار تهران بسیار به چشم می‌خورد، لوازم خرازی است که به فروش عمده و تکی محصولات مربوط به خیاطی مشغولند. لازم به ذکر است که خرازی‌های کوچه مروی در داخل پاساژها قرار دارند و پاساژ رضای مروی از مراکز تجاری معروف در این راسته است که تعداد زیادی فروشگاه خرازی در آن فعال هستند. افرادی که به دنبال انواع تاج عروس و وسایل تزئین لباس و تزئینات مو هستند می‌توانند آن‌ها را از این مغازه‌ها تهیه کنند.

فروشگاه‌های لوازم آنتیک و پوشاک در بازارچه کوچه مروی

بعد از گذر از بورس خرازی و خوراکی در مروی، به بازارچه کوچه مروی می‌رسیم که حال و هوای بازار را به خود می‌گیرد و فروشگاه‌های پوشاک و لوازم آنتیک در آن نمایان می‌شوند.

 

مکان های دیدنی کوچه مروی

چند مکان و بنای ارزشمند تاریخی در کوچه مروی وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره شده است:

  • سرای روشن: ساختمانی که با ترکیب معماری سنتی ایرانی و معماری اروپایی ساخته شد و یکی از مراکز مهم تجاری و داد و ستد در آن زمان بود.
  • مجسمه گاری کش و فرزندش: تندیسی از یک مرد گاری‌کش به همراه فرزندش که این کوچه را به عنوان یک مکان تجاری معرفی می‌کند.
  • کوچه خدابنده لو: کوچه‌ای مربوط به دوران قاجار که متأسفانه ساختمان تاریخی موجود در آن در سال ۹۴ تخریب و اجناس ارزشمند آن ربوده شد.
  • دبیرستان مروی: به همت فخرالدوله (محمد حسین مروی) در زمان قاجار این مدرسه بنا شد و در سال‌های بعد محل تحصیل برخی از فرهیختگان مانند جلال آل احمد، ابوالقاسم حالت، حسین الهی قمشه‌ای، مرتضی ممیز و بسیاری از اهل علم و ادب دیگر شد.
  • کاخ گلستان: یکی از بناهایی که در زمان فتحعلی خان قاجار ساخته شد و در دوران پادشاهان دیگر قاجار به شیوه‌های مختلف گسترش یافت.
  • شمس العماره: یکی از بناهای اصلی کاخ گلستان که در ضلع شرقی کاخ قرار دارد و دارای معماری بی‌نظیری است که در زمان قاجار ساخته شده است.
مشاهده  چگونگی بازاریابی و فروش موفق در عمده فروشی+30روش

 

کوچه مروی کجاست؟

آدرس دقیق کوچه مروی به صورت زیر است:

  • تهران – منطقه ۱۲ شهرداری – خیابان ناصر خسرو – کوچه مروی

دسترسی به کوچه مروی

مانند سایر قسمت‌های بازار برای دسترسی به این کوی قدیمی در بازار تهران روش‌های مختلفی از جمله دسترسی با مترو، تاکسی، اتوبوس و وسیله نقلیه شخصی وجود دارد که به دلیل شلوغی خیابان‌ها و وجود مشکلات زیاد در تردد و محدودیت پارک خودرو، پیشنهاد ما این است که از مترو استفاده نمایید.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به کوچه مروی بازار تهران ایستگاه پانزده خرداد است که شما به وسیله خط یک مترو می‌توانید خود را به آن برسانید. بعد از پیاده‌شدن در این ایستگاه به صورت پیاده یا به کمک وسایل نقلیه موجود می‌توانید با حرکت به سمت سبزه میدان خود را به خیابان ناصر خسرو برسانید. در این خیابان کمی پیاده که بروید در سمت راست خود تابلوی کوچه مروی را خواهید دید که می‌توانید وارد آن شده و از فروشگاه‌های آن دیدن نمایید.

 

خرید اینترنتی از کوچه مروی

شاید تمایل داشته باشید که اقلام موجود در کوچه مروی بازار تهران مانند لوازم خرازی، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات غذایی خارجی مانند شکلات، قهوه، چای و محصولات دیگر را به صورت آنلاین از این بازار تهیه نمایید. مسلما خرید آنلاین مزایای زیادی را از جمله رهایی از شلوغی و ترافیک شهر، دوری از هوای آلوده تهران، صرفه جویی در زمان، دسترسی به تنوع بالایی از محصولات در بستر اینترنت و بسیاری از مزایای دیگر برای شما به همراه خواهد داشت.

برای این کار لازم است که با جستجو در اینترنت به آدرس شبکه‌‌های اجتماعی این فروشگاه‌ها دسترسی بیابید و به صورت غیر‌حضوری با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. البته این تنها کاری نیست که باید انجام دهید؛ بلکه باید با محصولات این فروشگاه‌ها به نحوی آشنا شوید که بتوانید اطلاعات خوب و دقیقی درباره آن‌ها به دست آورید.

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *